torsdag 28 januari 2010

Informationsflöde

Något som alltid är en nöt att knäcka, oavsett om det handlar om kongress, annat arrangemang eller att informera om att kansliet i Stockholm köpt in nya skitsnygga pennor, så är det det där med att få ut informationen på ett bra sätt.

Inte bara ska någon komma på att andra vill ha/behöver informationen (som när vi startade bloggen och missade skriva var och när kongressen är) utan en bra kanal för kommunikationen ska också hittas, och så ska allting komma iväg genom den - på ett tydligt och korrekt sätt.

En hård nöt som inte samarbetar, kan man säga.

Mejl är fint, men alla har inte (trots att det är 2010...) en dator med internetuppkoppling, någon e-postadress blir alltid fel, någons mejl sorterar bort våra utskick som SPAM eller så har en e-postlista gått i sönder. Igen.

Den här bloggen är ju ett sätt att informera, men naturligtvis ska det inte krävas att alla ombud, valberedningen, kansli, förbundsstyrelse och gäster från andra organisationer sitter här och läser varje dag i två månader.

Information kommer att skickas ut via mejl till alla deltagande, och vi som jobbar med kongressen finns tillgängliga för att svara på frågor lite där man hittar oss. Mejl, sms, telefon eller på stan.

Ja, idag ska jag försöka strukturera upp informationsbreven som ska mejlas ut - en hel hög olika så att alla får information som är aktuell för just dem. Jag tycker själv att det är ett bra sätt att veta vad jag behöver ta reda på och jobba med, för när infobreven är klara så är chansen ganska stor att jag inte glömt något viktigt. Typ mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar