Sitter just nu och filar på en krishanteringsplan för kongressen.
När jag jobbade med medlemsträffen 09 så spontanskapade jag en som vi använde då. Det kändes otroligt skönt att ha en sån under träffen att jag tänker att det numera är standard för våra arrangemang.
Så vad är en krishanteringsplan då?
Vi kan enkelt säga att det är ett dokument där vi har förutsatt de absolut värsta saker som kan hända och tänkt på hur vi ska hantera dem. Tex, om någon skulle trilla och skada sig, vad gör vi då? Finns det karta till närmsta sjukhus? Finns det någon med telefon på sig som kan ringa efter ambulans? Såna saker ska stå i krishanteringsplanen.
Eller för den delen något mindre dramatiskt, om någon bryter mot vår alkoholpolicy, hur hanterar vi det?
Det är lite filurigt det här arbetet, jag vill att planen ska vara tillräckligt generell för att kunna användas i många olika situationer, men tillräckligt specifik för att vi faktiskt ska veta vem som gör vad och hur vi gör det. Och inte för lång, för då orkar ingen läsa, och inte för kort, för då får vi inte med allt.
fredag 5 februari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Ah, krishanteringsplaner, dessa underbara tingestar... eller?
SvaraRaderaLycka till, ni får nog ihop något bra, det brukar det bli när ni sätter er och gör något. :-)